November update from SOAR President Bill Pienta

Keeping Up Our Guard

While I believe that the stock market should not be the measure of how well we are doing in America, retirees who receive a pension should be concerned on the recent drop in the stock market. Downward movement in the market impacts the stability of the company pension fund and may require additional contributions to the fund which in turn impacts the financial stability of the company. The increase in the unfunded liability of pension funds in both private and public sectors is becoming an issue and one we should pay attention to.

On top of all the other issues, we need to pay attention to the fact that more and more states are claiming a hardship in their ability to maintain stability in their state-run pension funds. If the states ever begin to get relief from their obligation to properly maintain their pension funds, you can be sure that the private-sector employers will soon begin lobbying for relief from their pension obligations as well.

We need to make sure people understand that pensions are the workers way of saving for retirement. We have negotiated with employers that a piece of our wages is taken at a later time, when we retire, instead of being given to us now. This was a benefit to the employer who receives tax advantages by putting the money into a pension fund and to us by receiving a portion of our pay later in life. It is not simply their money they provide for a benefit, it is ours.

To all in the family of SOAR, I hope you enjoy a safe and happy holiday season and get ready of what may be a very active year for SOAR.

Bill Pienta
SOAR President

En español:

Mantener a nuestros guardias arriba

Si bien, creo que el mercado de valores no debería ser la medida de lo bien que estamos haciendo a América, los jubilados que reciben una pensión deben preocuparse por la reciente caída en el mercado de valores. El movimiento a la baja en el mercado afecta la estabilidad del fondo de pensiones de la compañía y puede requerir contribuciones adicionales al fondo, lo que a su vez afecta la estabilidad financiera de la empresa. El aumento en el pasivo no financiado de los fondos de pensiones tanto en el sector privado como en el público se está convirtiendo en un problema al que debemos prestar atención.

Además de todos los demás temas, debemos prestar atención al hecho de que cada vez más estados reclaman dificultades en su capacidad para mantener la estabilidad en sus fondos de pensiones administrados por el estado. Si los estados alguna vez comienzan a obtener alivio de su obligación de mantener adecuadamente sus fondos de pensiones, puede estar seguro de que los empleadores privados pronto comenzarán a cabildear para obtener alivio de los suyos.

Debemos asegurarnos de que las personas entiendan que las pensiones son una forma de ahorros para la jubilación de los trabajadores. Hemos negociado con los empleadores que una parte de nuestro salario se cobrará más adelante, cuando nos jubilemos, en lugar de recibirnos ahora. Esto fue un beneficio para el empleador que recibe ventajas fiscales al colocar el dinero en un fondo de pensiones y para nosotros al recibir una parte de nuestra parte más adelante en la vida.

¡A todos en la familia de SOAR, espero que disfruten de una temporada de vacaciones segura y feliz y se preparen para lo que puede ser un año muy activo para SOAR!

Bill Pienta
presidente de SOAR